Osnovni cilj rada jest ukazati na važnost socijalne dimenzije u reformi visokogškolstva u Hrvatskoj i Europi. Pritom valja imati na umu činjenicu da je iznalaženje europskih političkih preporuka za poboljšanje kvalitete i pravednosti javnihsustava visokog obrazovanja osnovna zadaća ministarskih konvencija Bolonjskogaprocesa. Sukladno tome, u radu se pokušava odgovoriti na pitanja pridonose li, nanormativnoj razini, institucije visokog obrazovanja uklanjanju nejednakosti u pristupui sudjelovanju u visokom obrazovanju, odnosno na koji se način učešće u visokoškolskom obrazovanju posreduje višim društvenim statusom. Analizi ovih pitanjapristupa se u tri koraka: najprije se, na osnovi analize službenih dokumenata Bolonjskogprocesa, konceptualno određuje što je to “socijalna dimenzija” visokogobrazovanja; potom se daje kratak pregled karakterističnih teorijskih pristupa vezanihuz tematiku obrazovne i socijalne nejednakosti; na kraju se analiziraju neki normativniaspekti sustava visokog obrazovanja u Hrvatskoj i dostupni empirijski podacivezani uz socijalne karakteristike hrvatskih studenata/ica.